Propagujte zdravý cirkadiánní rytmus pomocí těchto mobilních aplikací

Cirkadiánní rytmus nebo cirkadiánní cyklus nebo cirkadiánní rytmus jsou přirozené vnitřní hodiny vašeho těla, které regulují váš cyklus spánku a bdění a opakují se přibližně každých 24 hodin. Ovlivňuje však nejen vzorce spánku a bdění, ale také fyzické, duševní a behaviorální změny.

Zatímco cirkadiánní rytmus je vnitřní proces, je nastavován a regulován prostředím vnějšími signály, jako jsou světlo, teplota a redoxní cykly. Může být také ovlivněn jinými faktory, jako je doba jídla, stres a cvičení.

Proto je nezbytné udržovat zdravý denní rytmus; V opačném případě můžete pociťovat problémy se spánkem, špatnou koncentraci, bolesti hlavy a snížené kognitivní schopnosti. Podívejte se na příznaky sezónní afektivní poruchy a technické pomůcky, které vám mohou pomoci.

Podporujte zdravý cirkadiánní rytmus pomocí těchto mobilních aplikací – Android iOS

Zdá se vám, že se vám trochu vypínají biologické hodiny? S pomocí těchto mobilních aplikací můžete vrátit svůj cirkadiánní rytmus do správných kolejí a ujistit se, že vaše duševní a fyzické zdraví je pod kontrolou.

1. Vstaň

Podporujte zdravý cirkadiánní rytmus pomocí těchto mobilních aplikací – Android iOS

Váš cirkadiánní rytmus reguluje vaši hormonální aktivitu, tělesnou teplotu, stravovací návyky a imunitní funkce. Ale co je důležitější, ovlivňuje cyklus spánku a bdění. Pokud jsou vaše tělesné hodiny trochu nesynchronizované a potřebují reset, Rise je skvělá aplikace pro spánek.

Na rozdíl od mnoha jiných aplikací Rise nepoužívá zvuky spánku, příběhy ani meditace. Místo toho funguje na tom, čemu se říká spánkový dluh. Když spíte méně, než potřebujete, vytváří se spánkový dluh.

Ke snížení vašeho spánkového dluhu vám Rise pomáhá udržovat a sledovat váš plán spánku pomocí různých připomenutí, upozornění a statistik spánku. Kromě toho vám aplikace vytvoří personalizovaný energetický plán, ke kterému můžete přidat různé ranní, denní a noční návyky.

Stáhnout: Rise pro iOS | Android (zdarma, k dispozici předplatné)

2. Cirkadiánní

Podporujte zdravý cirkadiánní rytmus pomocí těchto mobilních aplikací – Android iOS

Pokud chcete vědět vše o svém cirkadiánním rytmu, cirkadiánní je aplikace pro vás. Hlavním účelem cirkadiánního rytmu je pomoci vám sladit vaše každodenní aktivity s cirkadiánním rytmem vašeho těla.

Také číst  Samsung Notes používám denně: díky tomu je to dobrá aplikace

Aplikace podporuje plánování vašich denních aktivit na základě východu a západu slunce v závislosti na tom, kde ve světě žijete a co nejlépe funguje pro vaše tělo. Aby byl váš život jednodušší, Circadian rozdělí váš den do snadno srozumitelného barevného plánovače.

Kromě toho můžete přidat upozornění a upozornění na důležité denní cykly, jako je spánek, jídlo a cvičení. Mimochodem, Circadian je skvělým vzdělávacím čtením o vašem cirkadiánním rytmu a celkovém zdraví. Podívejte se na srovnání BetterSleep vs Sleep Monitor: Která aplikace pro sledování spánku je pro vás nejlepší?

Stáhnout: Circadian pro iOS | Android (zdarma, k dispozici předplatné)

3. Skóre spánku

Podporujte zdravý cirkadiánní rytmus pomocí těchto mobilních aplikací – Android iOS

Váš cirkadiánní rytmus je váš přirozený 24hodinový cyklus spánku a bdění a je nezbytnou součástí dobrého nočního spánku. Chcete začít zlepšovat svůj spánek? Vyzkoušejte aplikaci SleepScore.

SleepScore je jedna z nejlepších aplikací pro sledování spánku s chytrým budíkem, osobními statistikami, opakovaným hlášením o spánku a několika nástroji pro spánek. Mezi pomůcky pro spaní patří test chrápání, spánkový trenér a asistent pro nastavení ideálního osvětlení, zvuku a teploty ve vaší ložnici.

Aplikace přizpůsobí vaši cestu spánku na základě vašich cílů, ať už jste ráno nebo večer, vašeho pohlaví, věku, celkové doby spánku a zda máte nějaké poruchy spánku.

Stáhnout: SleepScore pro iOS | Android (zdarma, k dispozici předplatné)

4. Spánkový cyklus

Podporujte zdravý cirkadiánní rytmus pomocí těchto mobilních aplikací – Android iOS

Existují dva účinné způsoby, jak podpořit zdravý cirkadiánní rytmus, od pravidelného cvičení a zkrácení doby strávené u obrazovky až po vyhýbání se kofeinu a nadměrnému stresu. Ale možná nejlepším přístupem je snažit se dodržovat přísný plán spánku.

Aplikace Sleep Cycle posouvá váš základní plán spánku na další úroveň pomocí sledování spánku AI a vestavěného chytrého budíku. K dispozici je také rozsáhlá knihovna spánku s průvodci spánku, zvuky, příběhy, hudbou, ASMR a dokonce i spánkovým tréninkem od Toma Middletona.

Také číst  Komplexní průvodce snadným používáním Android Auto

Abyste dosáhli co nejlepšího spánkového režimu, sledujte svůj spánek alespoň čtyři dny. Odtud Sleep Cycle vypočítá skóre kvality spánku na základě aspektů, jako je doba spánku, pravidelnost spánku a doba bdění. Podívejte se na způsoby, jak přirozeně zvýšit svou energii (s trochou technické pomoci).

Stáhnout: Spánkový cyklus pro iOS | Android (zdarma, k dispozici předplatné)

5. Spánková vlna

Podporujte zdravý cirkadiánní rytmus pomocí těchto mobilních aplikací – Android iOS

Udržování cirkadiánního rytmu v rovnováze je životně důležité, protože to znamená nenarušovat váš přirozený vzorec spánku a bdění. Sleepwave je skvělá aplikace pro chytré budíky a sledování spánku, které vám pomohou vytvořit konzistentní plán spánku.

Sleepwave má některé skvělé funkce, jako je pohybově citlivý sledovač spánku, který detekuje vaše pohyby a poté vás jemně probudí. Můžete si vybrat, zda chcete použít standardní funkci budíku nebo vlastní okno budíku, které vás bude budit pomalu po dlouhou dobu.

Choďte spát každou noc včas s připomenutím spánku Sleepwave, a pokud máte potíže s usínáním, můžete použít interaktivní Wavescapes aplikace. Kromě toho vám Sleepwave pomáhá získat informativní pohled na statistiky spánku, jako je délka spánku, poznámky ke spánku, čas buzení a odložení a mnoho dalšího.

Stáhnout: Sleepwave pro iOS | Android (zdarma, k dispozici předplatné)

6. Aura

Podporujte zdravý cirkadiánní rytmus pomocí těchto mobilních aplikací – Android iOS

V první řadě budou vaše spánkové návyky přezkoumány při resetování vašeho cirkadiánního rytmu. Aura je komplexní aplikace pro duševní zdraví, která může změnit vaše spánkové vzorce k lepšímu.

To, co Aura nabízí ve své knihovně obsahu spánku, je skutečně působivé. Pro každého je tu něco, od hudby, ukolébavek a příběhů před spaním pro děti po ASMR, meditace, hypnóza a zvukové scény, které vás připraví do postele.

Také číst  Jak klonovat aplikace na telefonech Samsung pomocí Dual Messenger

Kromě toho je zde také sbírka pohádkových příběhů pro dospělé. To, co dělá Auru zvláštní, jsou živé meditační a cvičební sezení, které si můžete rezervovat a přidat do svého kalendáře. Podívejte se, jak můžete zůstat zdraví a vyhnout se bolesti během dlouhých letů.

Stáhnout: Aura pro iOS | Android (zdarma, k dispozici předplatné)

7. Spící město

Podporujte zdravý cirkadiánní rytmus pomocí těchto mobilních aplikací – Android iOS

Podpora zdravého cirkadiánního rytmu je velmi důležitá, ale to neznamená, že si z toho nemůžete udělat zábavu. SleepTown zlepšuje váš spánek a přidává skvělý a chytrý způsob, jak vytvořit zdravý spánkový plán.

SleepTown vám doslova dává možnost postavit různé budovy pokaždé, když splníte své cíle před spaním a probuzením. Navíc, pokud dodržíte své přidělené hodiny spánku, můžete postavit dostatek budov k vytvoření vlastního krásného města.

S SleepTown můžete pozvat své blízké, aby se připojili k vašemu kruhu a vytvořili si s vámi plán zdravého spánku. Jediným trikem je, že zatímco je vaše budova ve výstavbě, nemůžete svůj telefon nijak používat, jinak bude celá budova zničena. Podívejte se na typy wellness technologií, které si dnes můžete koupit a zlepšit své zdraví.

Stáhnout: SleepTown pro iOS (1,99 $) | Android (zdarma, dostupné nákupy v aplikaci)

Obnovte přirozené vnitřní hodiny svého těla pro optimální fyzické a duševní zdraví

Váš cirkadiánní rytmus jsou vaše vnitřní tělesné hodiny, které vás probudí a uspí. A i když se to liší od člověka k člověku, vždy to ovlivní vaše zdraví a pohodu.

Cítíte se někdy unavení, máte problémy se soustředěním nebo se jen cítíte nemotivovaní? Je možné, že vaše vnitřní hodiny jsou trochu mimo. Je čas resetovat své biologické hodiny a podpořit zdravý cirkadiánní rytmus pomocí těchto mobilních aplikací. Koneckonců, je to v zájmu vašeho těla! Prohlédněte si digitální nástroje k procvičování technik a cvičení všímavého pohybu.