11 věcí, které můžete dělat, když jste smutní, které vám pomohou jít vpřed, aniž byste ztratili touhu užívat si života

11 věcí, které můžeš dělat, když jsi smutný. V průběhu života se setkáváme se vzestupy a pády, jako jsou výkyvy ruského kola. Je nevyhnutelné, že někdy jsme na vrcholu a jindy na dně. Nejdůležitější však je, jak těmito různými fázemi procházíme.

Po celý život zažijeme chvíle úspěchu a štěstí. Ale také chvíle smutku a potíží. Tyto vzestupy a pády jsou nevyhnutelné, ale jsou nedílnou součástí naší lidské zkušenosti. Musíme si však uvědomit, že i v době temna. Je možné najít štěstí a žít život naplno.

Abychom vám pomohli posunout se vpřed s odolností a užívat si života. Zde je 11 jednoduchých věcí, které můžete udělat, když jste smutní:

Zde je několik tipů, které vám pomohou, když jste smutní:

1. Učte se z každé zkušenosti

když jsi smutnýVšechny obrázky DaLL-E

Každá zkušenost, kterou máme, ať už pozitivní nebo negativní, nám nabízí cennou příležitost k učení.

Nějaký úspěch : Když uspějeme, je snadné si jen vychutnat vítězství a jít dál. Udělejte si však čas na zamyšlení nad tím, co vedlo k tomuto úspěchu. Můžeme se naučit hodně o sobě a o tom, co dobře funguje. Možná jsme použili určitý přístup, určitou dovednost nebo jsme měli podporu od ostatních. Pochopením těchto faktorů můžeme tyto úspěchy v budoucnu zopakovat a použít je jako odrazový můstek pro další úspěchy.

Selhání : Když se setkáme s neúspěchy, je přirozené pociťovat zklamání nebo frustraci. Nicméně, spíše než se jen vzdát nebo propadnout se do těchto negativních pocitů. Tyto zkušenosti můžeme využít k růstu a zlepšování. Udělejte si čas na analýzu toho, co se stalo: jaké faktory přispěly k selhání? Co jsme se z této zkušenosti naučili? Jak to můžeme příště udělat jinak? Odpovědí na tyto otázky můžeme naše selhání proměnit v cenné lekce, které nám pomohou růst.

Hlavní věcí je nebát se neúspěchu, ale pohlížet na něj jako na normální krok v procesu učení. Pokaždé, když vystoupíme ze své komfortní zóny, vyzkoušíme něco nového, hrozí neúspěch.

Zde se ale také skrývá největší potenciál růstu. Učením z každé zkušenosti se stáváme silnějšími, moudřejšími a odolnějšími. A takto se v životě posouváme dál. Tím, že se neustále zdokonalujeme a přibližujeme se svým cílům a svému plnému potenciálu.

Také číst  10 kroků k dosažení a udržení duševního klidu

2. Jděte na procházku

Všichni jsme si vědomi mnoha výhod, které chůze našemu fyzickému tělu přináší. Věděli jste ale, že může mít i pozitivní dopad na naše duševní zdraví? Když se procházíte, vaše tělo uvolňuje endorfiny, známé také jako hormony štěstí a relaxace. Toto uvolňování endorfinů pomáhá zlepšit vaši náladu a sebevědomí. Ve skutečnosti může mít obyčejná procházka překvapivě blahodárný vliv na vaši celkovou pohodu.

3.Poslouchat hudbu

Přehrávat hudbu

Hudba má neuvěřitelnou moc nad naší náladou a pohodou. Posloucháním hudby, kterou milujeme. Náš mozek uvolňuje neurotransmitery, jako je dopamin, často nazývaný hormon štěstí. Toto uvolnění aktivuje oblasti odměn v našem mozku, což nám dává pocit potěšení a pohody.

Kromě toho může hudba vyvolat šťastné vzpomínky a pozitivní emoce. Opětovným poslechem písní spojených s radostnými okamžiky našeho života. Můžeme si tyto vzpomínky oživit a ponořit se do příjemných zážitků. Měli byste si vybrat písně, které ve vás vzbuzují pozitivitu, a vyhýbat se těm, které by mohly vyvolávat pocity smutku nebo nostalgie.

4. Oslavte své úspěchy

Udělejte si chvilku na uznání a oslavu svých úspěchů, velkých i malých. Ať už jde o získání řidičského průkazu, koupi domu, získání titulu nebo jakýkoli jiný osobní úspěch. Blahopřejte si za vaši tvrdou práci a odhodlání. Tyto úspěchy nejsou výsledkem náhody. Jsou výsledkem vašeho úsilí, vaší vytrvalosti a vaší obětavosti.

Připomínat si tyto okamžiky úspěchu je zásadní pro posílení vašeho sebevědomí. A připomene vám vnitřní sílu, kterou máte. I přes pochybnosti a výzvy pamatujte, že jste v minulosti překonali překážky. A že jste schopni překonat ty, které se objeví v budoucnosti.

5. Mluvíš

když jsi smutný

Mluvit sám se sebou se může zpočátku zdát zvláštní. Ale ve skutečnosti je to mocná praxe, která může změnit váš život. Mnoho velkých myslitelů jako Albert Einstein, Freud a Isaac Newton tuto techniku ​​využívalo k prozkoumávání svých myšlenek, řešení problémů a objevování nových perspektiv.

Udělejte si čas na přemýšlení o svých problémech, výzvách a cílech tím, že si budete klást otázky a zkoumáte své myšlenky. Nikdo tě nezná lépe než ty sám. A zapojením se do tohoto vnitřního rozhovoru můžete najít odpovědi a řešení, o kterých byste jinak možná ani neuvažovali.

Také číst  Jak jednat s lidmi, kteří vám chtějí ublížit? 7 věcí

6. Podívejte se na inspirativní filmy

Někdy, když se cítíte trochu sklíčeni nebo máte nízkou morálku. Sledování motivačních filmů nám může zvednout náladu a dát nám novou dynamiku. Filmy jako „The Pursuit of Happyness“ a „The Dreammonger“ nabízejí inspirativní příběhy o odolnosti, odvaze a úspěchu.

Tyto filmy vám mohou pomoci znovu získat motivaci a připomenout vám, že i v těžkých časech vždy existuje naděje. Takže se pohodlně usaďte s miskou popcornu a pusťte se do těchto příběhů, které vám dodají novou dávku energie a inspirace.

7. Chatujte a spojte se s přáteli

Všichni máme v životě zvláštní lidi, ať už jsou to blízcí přátelé, kolegové z práce nebo členové rodiny. Udělat si čas na chatování s nimi může být neuvěřitelně prospěšné.

Mluvit s někým, komu důvěřujete a kdo vám rozumí, může skutečně změnit svět. Vyjádření svých myšlenek, problémů a snů někomu jinému může snížit váhu, kterou nesete. Nechat si vše pro sebe může mít neblahé důsledky na vaše zdraví, fyzické i psychické. Neváhejte požádat přítele, aby vám naslouchal, když procházíte těžkými časy nebo potřebujete útěchu.

8. Smát se

Smích je opravdu lék na duši. Ve skutečnosti je často považován za nejlepší lék. Naučte se nacházet humor i v těch nejtemnějších chvílích. Smát se našim problémům může být prvním krokem k jejich řešení. Když se smějeme, naše tělo uvolňuje endorfiny, hormony štěstí, což vede ke zlepšení naší nálady a celkové pohody.

Takže i když čelíte výzvám, udělejte si čas na smích. Podívejte se na komedii, sdílejte vtipy s přáteli nebo jednoduše najděte vtipnou stránku situace. Smích vám může pomoci překonat těžké časy s trochou větší lehkosti.

9. Spojte se s přírodou

když jsi smutnýPixabay

Cítit svěžest vlhkého lesa, naslouchat zpěvu ptáků a šumění vody, rozjímat nad nádhernou krajinou, dýchat čistý a svěží vzduch… tomuto zážitku se nic nevyrovná. Být obklopený nebo prostě být v prostředí bez hluku, zraku a znečištění ovzduší může být jednou z nejlepších terapií, které si můžete dát.

Udělejte si čas a přidejte do svého plánu výlet do přírody a udělejte z něj prioritu. Ať už se jedná o procházku parkem, túru po horách nebo jen chvilkové posezení u jezera, nechte se ponořit do krásy přírody. Toto spojení s přírodou má sílu zregenerovat vaši mysl, oživit vaše tělo a posílit vaše rodinná pouta.

Také číst  6 jasných znamení, že váš život potřebuje změnu. Věnujte zvýšenou pozornost 4

Péče o svou fyzickou a duševní pohodu tím, že trávíte čas v přirozeném prostředí, může mít trvalé výhody. Budete se cítit uvolněnější, klidnější a vyrovnanější. A vaše rodina, když vás takto vidí, vám bude také vděčná. Tak neváhejte, vypadněte, dýchejte a vychutnejte si každý okamžik tohoto nádherného zážitku.

10. Vyjádřete svou vděčnost

Udělejte si každý den pár chvil na vyjádření své vděčnosti. Ať už si vedete deník vděčnosti, vytváříte si mentální seznam nebo jednoduše vyjadřujete svou vděčnost nahlas, uvědomění si věcí, za které jste vděční, může mít silný dopad na vaši emocionální pohodu.

Uvědomění si malých životních radostí, starostlivých gest druhých nebo dokonce překonávání výzev vám může pomoci mít pozitivnější pohled a vidět život v jasnějším světle.

11. Cvičte všímavou přítomnost

když jsi smutný

Zvykněte si žít naplno v přítomném okamžiku praktikováním všímavé přítomnosti. Zahrnuje to věnovat záměrnou pozornost svým myšlenkám, emocím a fyzickým pocitům bez posuzování.

Zkuste se plně ponořit do každé činnosti, kterou podnikáte, ať už jde o jídlo, procházky, práci nebo trávení času s blízkými. Tím, že budete plně přítomni v daném okamžiku, snížíte stres, úzkost a negativní myšlenky a budete si více vážit jednoduchých radostí života.

Na závěr, když se cítíte smutní, pamatujte, že existují jednoduché, ale účinné způsoby, které vám pomohou posunout se vpřed a zároveň si zachovat touhu užívat si života. Ať už jde o meditaci za účelem nalezení vnitřního klidu, chůzi, abyste si vyčistili mysl, poslech hudby pro zlepšení nálady nebo sdílení svých pocitů s důvěryhodnými přáteli, vždy je tu záblesk naděje.

Nezapomeňte oslavovat své úspěchy, často se smát, znovu se spojit s přírodou, vyjadřovat vděčnost a cvičit všímavost. Tato malá gesta mohou mít významný dopad na vaši emocionální pohodu a pomohou vám posunout se vpřed přes životní vzestupy a pády a přitom zůstat při zemi v přítomném okamžiku.

Dělejte tedy krok za krokem, vyživujte svou mysl a duši a pamatujte, že i v těch nejtemnějších dobách vždy někde svítí světlo.