10 způsobů, jak bojovat s negativními myšlenkami

Jak bojovat s negativními myšlenkami? Naše mysl neustále generuje množství myšlenek. Když se negativní a omezující myšlenky hromadí, vytvářejí bariéru, která může bránit naší schopnosti vypořádat se s problémy a dosáhnout osobního pokroku.

Objevte 10 metod, jak udržet tyto nežádoucí vetřelce pryč a bojovat s negativními myšlenkami!

Vyzkoušejte těchto 10 technik bojovat s negativními myšlenkami :

1. Snažte se lépe poznat sami sebe

Snaha o sebepoznání může být náročná, bez ohledu na okolnosti. Když čelíte nepříjemným situacím, snažte se rozpoznat svá omezení a důvody, které stojí za těmito pesimistickými a negativními myšlenkami. Identifikujte, co vás bolí a co podněcuje pozitivní emoce, a poté použijte tyto znalosti jako nástroje pro vaši pohodu.

Zeptejte se sami sebe: jsou situace, které vyvolávají negativní emoce, opravdu tak špatné, jak se zdají? Sebezkoumání a objektivní reflexe mohou být účinnými způsoby, jak postupně překonat svá omezení.

2. Naučte se uvolnit tělo i mysl

bojovat s negativními myšlenkami

Meditace nabízí metodu, jak zklidnit tělo i mysl, oživit vaši energii a nastolit emoční stabilitu. Není nutné této praxi věnovat hodiny; techniky lze přizpůsobit vašemu rozvrhu a místům, která navštěvujete.

Pět až patnáct minut denně může stačit. Meditace má mnoho výhod, včetně posílení systému a zlepšení celkové pohody.

3. Pro boj s negativními myšlenkamizaujmout pozitivnější postoj

Stěžování si a sténání nikdy nebyly řešením problémů. Negativní reakce situaci nezlepšují. Je lepší je nahradit pozitivními činy. Pěstování pozitivního přístupu je skvělý způsob, jak se vyrovnat s těžkými časy. Tím, že se budete smát sami sobě, můžete udělat problémy méně děsivými a lépe zvládnutelnými.

Také číst  11 důvodů, proč milovat své tělo bez ohledu na jeho fyzickou velikost

Oceňte také sílu slov. Nahraďte fráze jako „nemohu“ za „zkusím to“ nebo „mohu to zkusit“. Zjistíte, že negativní myšlenky budou postupně nahrazeny pozitivními myšlenkami a stížnosti konstruktivními činy.

4. Vyčistěte svou mysl

Boj s negativními myšlenkami není nemožný / Obrazy: Pixabay

Stejně jako dům potřebuje naše mysl čas od času dobrý úklid. Některé negativní emoce mohou v našem životě přetrvávat roky, a to i nevědomě. Cílem je osvobodit svou mysl a přivítat nové myšlenky.

Zeptejte se sami sebe, zda to, co vás před lety děsilo, má význam i dnes. Prozkoumejte nové možnosti. Mějte na paměti, že i negativní zkušenosti mohou být lekcí, jak čelit novým výzvám, ale není nutné je mít neustále na paměti.

Pokud je pro vás obtížné to udělat sami, terapie může být prospěšná.

5. Ovládejte se

Přestaňte systematicky obviňovat ostatní nebo okolnosti kolem vás. Pochopte, že vše nemusí nutně záviset na vašem okolí, a smiřte se s tím, že ne vždy vše půjde tak, jak chcete.

Také číst  11 znaků, že jste dospělý a zodpovědný člověk, i když se tak necítíte.

Pokud si například neustále stěžujete, že spěcháte, zvažte iniciativu a vstaňte o něco dříve nebo si během dne vyhraďte čas na něco, co vám přináší potěšení.

Pamatujte, že nikdo nepodléhá zcela okolnostem nebo nepochopení druhých: máte naprostou kontrolu nad svým vlastním životem a nikdo vás nemůže ovlivnit, pokud to nedovolíte. Převezměte otěže svého vlastního každodenního života a uvidíte výrazné zlepšení ve všem kolem vás.

6. Chcete-li bojovat s negativními myšlenkami, žijte přítomným okamžikem

bojovat s negativními myšlenkami

Je to klasická rada, ale je účinná: žijte každý den, jako by byl váš poslední, važte si každého okamžiku, jako by na něm závisel váš život, a užívejte si malé radosti, které vám život nabízí. Vyhněte se zabřednutí do minulých neúspěchů. To, že jeden vztah selhal, neznamená, že i ten další bude neúspěchem, a minulé chyby nezaručují, že se podobné neúspěchy budou opakovat. Přemítání o minulých neúspěších vám brání užívat si přítomných okamžiků.

7. Omezte myšlení

Přehnaná analýza po celou dobu není vždy prospěšná. Své myšlenky, analýzy a spekulace si rezervujte pro konkrétní a skutečně důležité situace.

Přílišné přemýšlení o nejistých budoucích událostech může zvýšit frustraci a způsobit úzkost z něčeho, co se možná nikdy nenaplní.

Také číst  Jak znít chytřeji, aniž byste řekli slovo? 8 tipů, kterými se řídit

8. Odměňte se

Když dosáhnete něčeho pozoruhodného a dostanete komplimenty, přijměte je s vděčností. Pokud vyhrajete soutěž, šampionát nebo získáte povýšení, uznejte úsilí, které to stálo, a buďte na sebe hrdí.

Tvrdě jste na tom pracovali a zasloužíte si veškerou chválu. Vyhněte se zlehčování svých úspěchů tím, že vše přičítáte štěstí. Uznejte svou práci, odměňte se a pak se s odhodláním pusťte do nových výzev.

9. Innovez

Strach a negativita nás často mohou tlačit k sebeuspokojení, protože opuštění naší komfortní zóny může být děsivé. Zajímalo by nás, co se může pokazit.

Odvažte se však vybočit ze své rutiny, byť jen v malém. Poznávejte nové lidi, objevujte nové koníčky nebo více cestujte. I malé nové věci mohou zvýšit vaši motivaci a změnit váš pohled na život.

10. Chcete-li bojovat s negativními myšlenkami, rozhodněte se pro změnu

Pokud něco nefunguje, je čas vyzkoušet jiný přístup. Často se říká, že trávíme tolik času prohlížením problému, že zapomínáme hledat řešení nebo alternativy.

Když vytrváme ve stejných činech, výsledky zůstanou stejné. Někdy je klíč k úspěchu ve změně směru a objevování nových možností. Co takhle zkusit něco, co jste ještě nikdy nezkusili? Možná jste již někdy slyšeli „ne“, tak proč nezkusit tentokrát „ano“?