Zde jsou 4 klíče ke snížení nebo zastavení stížností

Jak si přestat stěžovat? Občasné stížnosti jsou samozřejmě normální, ale je důležité snažit se udržet rovnováhu a pěstovat pozitivní přístup k podpoře celkové pohody. Jak často slyšíme jednotlivce, kteří si opakovaně stěžují, ať už k tomu mají oprávněný důvod, či nikoli, vyjadřující obtíže svého života, své neštěstí a každodenní boj proti světu kolem nich? Zdá se, že stěžování je také kořenem emocionálních problémů, kterým dnes čelíme.

I když se to snadněji řekne, než udělá, kdybychom omezili naše lamentování nad tím, co nefunguje tak, jak bychom chtěli, a více se soustředili na radosti, které máme, nebyli bychom tak náchylní k hořkosti.

Žijeme v době, kdy mít více zboží a vymožeností nezdá se, že by zvýšilo naše štěstí. Máme tendenci dramatizovat, když tato potřeba není uspokojena, což někdy vede k opakovaným stížnostem, aniž bychom našli řešení. Stěžování si ve skutečnosti často jen prohlubuje naši hořkost.

„Stěžovat si je zbytečné a ztráta času. Myslím, že to už nikdy neudělám. »

Přestaňte si stěžovat: Proč si lidé stěžují?

přestaň si stěžovat

Neustále se zabývají negativním myšlením.

Ti, kteří si neustále stěžují, nikdy nenajdou uspokojení v ničem. Pokud nedostanou to, co chtějí, stěžují si, a i když to dostanou, najdou nový důvod ke stížnosti.

I v pozitivních situacích nebo po dosažení důležitých osobních nebo profesních úspěchů vždy přidávají záporné „Ano, ale…“. Tento postoj je připravuje o potěšení a vytváří hořkost v jejich vlastních životech i v jejich okolí.

Také číst  14 způsobů, jak se pozitivní lidé vyhýbají negativitě

Nehledají řešení.

Je mnohem snazší si stěžovat nebo kritizovat to, co se nepovedlo, než hledat řešení, jak změnit to, co změnit lze. Hledání řešení problémů znamená přestat se pronásledovat a začít bojovat za to, co chceme, i když to vyžaduje úsilí, které mnozí nejsou ochotni vynaložit.

Někteří jsou jedinci, kteří mají rádi pomluvy a neustálou kritiku.

přestaň si stěžovat

Lidé, kteří si neustále stěžují, mají často tendenci kritizovat každý aspekt života jiných lidí. To pramení z jejich vlastní nepohody a nespokojenosti. A často kritizujeme ostatní na základě našich vlastních chyb.

Ve skutečnosti problém často nespočívá ani v kritizované osobě, ani v dané situaci, ale spíše v osobě samotné. Neví, jak rozpoznat nebo ocenit pozitivní stránky druhých a života obecně. Příliš se soustředí na to, co vnímají jako negativní, takže je obtížné vidět pozitivní stránku věcí.

Někteří jedinci nejsou schopni přijmout, že určité věci nelze změnit.

Pro ně přijetí nemá místo. Nedokážou vystát, když se okolnosti nevyvíjejí podle jejich přání, považují to za nesnesitelné, nesnesitelné nebo hrozné, aniž by si uvědomili, že svět funguje podle svých vlastních pravidel.

Výsledek tohoto chování může vést ke zhoršení problémů, aniž by bylo zvažováno jakékoli řešení, což někdy způsobuje úzkost a utrpení, které je obtížné zvládnout. Stěžování si obvykle přestane, když se člověk cítí vyčerpaný nebo znuděný stěžováním, protože si uvědomí, že kromě velkého podráždění nedostane nic na oplátku.

Také číst  12 známek, že jste intuitivní člověk, ale nevíte o tom

Chcete-li omezit nebo zastavit stěžování, zde je několik tipů:

1. Vyhněte se posuzování všeho, co se děje

Nejste soudcem ničeho a nikoho. Je proto moudré se čas od času odmlčet a přizpůsobit se okolnostem. Než vynesete soud, podívejte se do zrcadla a uvědomte si, že nejste dokonalí.

2. Přestat si stěžovat: Podporujte přijetí ve svém životě

Přijetí působí jako balzám k dosažení vnitřního klidu a duševního zdraví. Pochopením, že existují situace, lidé nebo činy, nad kterými nemáte žádnou moc ani kontrolu, se naučíte opustit očekávání a přijmout vše, co vám život nabízí.

3. Minimalizujte nebo se snažte odstranit negativní myšlenky:

Slova, která používáme, jsou odrazem našich myšlenek. Bojem proti negativním a iracionálním představám je obtížné upadnout do oběti, neustálé kritiky a stěžování si.

Klíč spočívá ve srovnání našich myšlenek s realitou, uvědomění si, že často máme tendenci věci předvídat, zobecňovat a zveličovat.

4. Přestat si stěžovat: Zaměřte svou pozornost více na to pozitivní

Každý aspekt života má svou pozitivní stránku, ale zdá se, že máme potíže zaměřit svou pozornost na pozitivní aspekty kolem nás.

Když se budete vědomě snažit denně vyjmenovávat všechny pozitivní věci ve svém životě, zjistíte, že dobrých věcí je více, než jste si představovali.

Také číst  7 zásadních věcí, které si empatici přejí, abyste o nich věděli

Pamatujte, že změna vždy začíná zevnitř a nepřichází zvenčí. Stěžovat si na svět vám bude často k ničemu; začněte si vážit života trochu víc takový, jaký je!

Proč si přestat stěžovat: Nadměrné stěžování si může mít škodlivé účinky na naši fyzickou, emocionální a duševní pohodu.

přestaň si stěžovat Všechny obrázky / Pixabay

Zde je několik důvodů, proč si příliš stěžovat může být pro nás špatné:

-Neustálé stěžování si může posílit negativní myšlenky, přispět ke stresu a úzkosti a ovlivnit celkové duševní zdraví.

-Časté stížnosti mohou narušit naše vnímání reality. Můžeme začít vidět především to negativní, což nám může bránit v rozpoznání pozitivních stránek života.

-Lidé, kteří si často stěžují, mohou kolem sebe vytvořit negativní atmosféru, která může odcizovat přátele, rodinu a spolupracovníky.

-Spíše než hledání řešení může stěžování posílit stávající problémy. To vytváří cyklus negativity namísto podpory pozitivní změny.

-Neustálé stěžování si může přispět k pesimistickému myšlení a negativně ovlivnit naši každodenní náladu.

-Nadměrné stěžování si může odčerpávat energii a ponechává málo energie na konstruktivnější a pozitivnější aktivity.

-Stres vyplývající z nadměrného stěžování může mít fyzické následky, jako jsou problémy se spánkem, bolesti hlavy a poruchy.

Neustálé stěžování si může posílit negativní sebeobraz, ovlivnit sebevědomí a sebeúctu.