Přečtěte si toto, pokud často říkáte, že jste v pořádku, i když to tak ve skutečnosti není, jen abyste se neobtěžovali…

Přečtěte si toto, pokud často říkáte, že jste v pořádku, i když ne, jen abyste ostatní nenaštvali… Jsou chvíle, kdy máte pocit, že se svět kolem vás rozpadá, že se hroutí základy. Máme dojem, že všechny naše činy jsou marné, že jsme uvězněni v propasti, ze které není východisko. Můžeme se cítit odcizení tomuto světu, neustále nepochopení, až do bodu, kdy ani nechceme vysvětlovat, co se děje v naší mysli, ze strachu, abychom se nestali přítěží.

Ale někdy se najdou lidé, kteří to pochopí. Naši blízcí mohou vidět naše neustálé lži, když předstíráme, že je vše „v pořádku“. Mohou vidět náš boj, i když se ho snažíme skrývat, protože není možné všechno předstírat.

Přesto se snažíme. Zkusím.

Nutím se věřit, že je to jen chvilková slabost, že jsem vlastně v pořádku, že moje síla je neochvějná. Říkám si, abych zůstal silný, nestěžoval si. Říkám si, že se musím přestat soustředit na to negativní a být pozitivní, že musím být vděčný za to, co mám, protože opravdu nemám důvod se cítit špatně.

Někdy však není potřeba důvod, protože emoce se ne vždy řídí logikou.

Takže nasadíte falešný úsměv, jdete ven se svými přáteli a snažíte se vypadat šťastně, protože to od vás společnost očekává. Předstíráte potěšení, abyste zabránili svým blízkým znepokojovat se svými emocemi, protože to poslední, co chcete, je stát se zátěží.

Také číst  4 životní lekce, které může samota naučit

Nechcete obtěžovat lidi kolem sebe, nechcete jim narušovat život tím, že jim budete vnucovat své problémy, protože to poslední, co chcete, je být zdrojem trapnosti.

Málokdo si troufne říct „ne, není mi dobře“, protože je to často vnímáno jako projev slabosti, jako neschopnosti řešit vlastní problémy.

Pravdou však je, že přiznat, že nejste v pořádku, vyžaduje sílu. Chce to hodně odvahy mluvit otevřeně o tom, co se vám honí hlavou.

Dilema je v tom, že přiznání, že se necítíte dobře, může být pro některé lidi nepříjemné a lidé mají tendenci vyhýbat se tomu, co jim je nepříjemné, pokud se necítí dobře.Upřímně jim záleží na vašem blahu.

Rozpoznání svých výzev ukazuje vaši sílu.

Je naprosto normální prožít těžké chvíle. Mnohem zdravější je otevřeně vyjádřit, když se necítíte dobře, než zatlačit své emoce do lahviček a nechat je narůstat, dokud se neocitnete sami ve svém pokoji, přemoženi svými slzami a svým vlastním bolestivým světem.

Také číst  3 důvody, proč se učím loučit se vším, co mi nedělá dobře

Přichází chvíle, kdy se musíte přestat obviňovat za to, co jste mohli udělat jinak. Musíte se pustit a udělit si odpuštění, protože život ne vždy vyjde podle plánu, ale nakonec si najde svou vlastní cestu, tak či onak.

To, že máte chvíle zranitelnosti, neznamená, že jste slabý člověk.

Můžete se bát, že budete přítěží, zdrojem rozpaků, ale lidé, kteří tu pro vás skutečně jsou, ti, kteří vás skutečně milují, vás tak nikdy nebudou vnímat. To jsou lidé, které potřebujete mít blízko sebe.

Nemyslete si, že o vás nikdo nestojí nebo vám nechce pomoci, protože vždy se najdou jedinci ochotní poskytnout podporu. Ujišťuji vás, že nejste přítěží.

Je pochopitelné, že můžete říct, že jste v pořádku, i když se nechcete vyhýbat rozčilování ostatních.

Mnoho lidí to dělá z různých důvodů, včetně toho, aby si udrželi společenský vzhled nebo aby se vyhnuli starostem blízkým. Máte však právo cítit, co cítíte, a vyjádřit se autenticky, když to potřebujete.

Zde je několik kroků, které je třeba zvážit, pokud se nacházíte v této situaci:

Také číst  Každý si prochází těžkým obdobím, tak na sebe nebuďte příliš přísní!

1. Udělejte si čas na pochopení sebe sama.

Pokuste se rozpoznat a označit své emoce. To vám může pomoci pochopit, proč nechcete sdílet své skutečné pocity.

2. Pokud máte potíže vyjádřit, jak se cítíte, najděte si někoho, komu důvěřujete, například blízkého přítele, člena rodiny nebo odborníka na duševní zdraví, se kterým je bezpečné mluvit.

3. Buďte k sobě laskaví.

Pochopte, že každý prochází těžkými časy a potřebuje čas od času podporu. Není žádná hanba cítit emoce.

4. Pokud se rozhodnete s někým sdílet své skutečné pocity, udělejte to, až se budete cítit pohodlně a připraveni. Není kam spěchat.

5. Nemusíte se o své pocity dělit se všemi.

Můžete se rozhodnout je sdílet pouze s lidmi, kterým důvěřujete a s nimiž se cítíte dobře.

6. Pokud jsou vaše emoce ohromující a brání vám fungovat ve vašem každodenním životě, zvažte návštěvu odborníka na duševní zdraví. Mohou vám poskytnout rady a strategie, jak se se svými emocemi vyrovnat.

Pamatujte, že čestné sdílení svých pocitů se správnými lidmi může být často důležitým krokem k uzdravení a získání podpory, kterou můžete potřebovat. Nemějte pocit, že to břemeno musíte nést sami.