Osvojte si těchto 9 každodenních návyků, abyste žili šťastnější a naplněnější život!

Když jsem byl mladší, prošel jsem obdobím, kdy byl každý den stejný, a připadal jsem si uvězněný v monotónním životě. Přemýšlel jsem, jestli mi štěstí bude jednoho dne přístupné. Přečetl jsem mnoho knih, abych hledal tajemství šťastného života. Nakonec jsem si uvědomil, že všechny tyto knihy nesou stejné poselství – cesta ke šťastnějšímu životu začíná u vás samých. Od tohoto uvědomění jsem byl nesmírně odhodlaný utvářet život, který by nevyžadoval únik.

Nebyl to však jednoduchý proces. To vyžadovalo velkou disciplínu a důslednost v každodenní praxi určitých návyků. Musel jsem prokázat skutečný závazek vůči sobě, svým aspiracím a svým hodnotám.

Ale díky vytrvalosti se mi podařilo vytvořit život, který mě naplňuje a ve kterém mohu naplno rozkvést. Každý den se snažím pěstovat návyky a volby, které živí mé štěstí a vnitřní radost.

I když byla cesta posetá výzvami, můžu říct, že to stálo za to. Stal jsem se pánem svého osudu a vědomě jsem si navrhoval naplňující a odměňující život. A teď vím, že štěstí nezávisí jen na vnějších okolnostech, ale především na způsobu, jakým se rozhodnu žít a vážit si každého okamžiku.

Zde je 9 každodenních návyků, které vám pomohou žít šťastnější a naplněnější život:

1) Buď hodný

Udělejte si chvilku a udělejte něco hezkého pro ostatní. Buďte uklidňující přítomností pro někoho, kdo to potřebuje. Ve skutečnosti je to neuvěřitelně jednoduché. Podle výzkumů, když jste k ostatním laskaví, dělá vás to šťastnými, a když jste šťastní, přirozeně více tíhnete k laskavosti.

Nikdy nezapomeňte, že tato laskavost se vztahuje i na vás samotné. Udělejte si čas na to, abyste spolu mluvili jemně, přijímali se i přes své chyby a chovali se k sobě laskavě. Uvidíte, že tento přístup skutečně otevírá novou úroveň štěstí. Jakmile začnete mluvit sami se sebou jemněji, budete se cítit lehčí a snáze překonáte své chyby. Budete v harmonii sami se sebou, což se pozitivně projeví na vašem vztahu k ostatním a vaší radosti ze života.

2) Buďte úmyslní

Všechny obrázky / Pixabay

Také číst  7 typů toxických matek a jak je identifikovat

Ať je vaše současná situace jakákoli, máte moc ji změnit. Vaše okolnosti by vás neměly držet jako zajatce. Všechno je to o vašem odhodlání. Udělejte rozhodnutí udělat svůj život lepším, než byl předtím. Vyberte si, abyste každému ze svých činů dali smysl.

I malá gesta se počítají. Při výběru buďte záměrní, ať už se jedná o výběr etických společností při nákupech nebo snížení spotřeby plastů. Každá akce přispívá k vaší pohodě. Jste pánem svého osudu a svůj život si můžete utvářet podle svých tužeb!

3) Omezte čas strávený na obrazovkách

Stalo se vám někdy, že jste vytáhli telefon a jen přemýšleli o tom, jak zkontrolovat nejnovější aktivity svých přátel na sociálních sítích, a nakonec jste strávili hodinu nebo dvě sledováním jednoho videa za druhým?

Ukazuje se, že trávit příliš mnoho času před obrazovkou je vyčerpávající. To může vést k duševní únavě a odpojit vás od skutečného světa. Je nezbytné osvojit si zvyk čas od času se odpojit. Zde je několik kroků, které můžete podniknout k odstranění této závislosti:

Vytvořte si doma zóny bez obrazovky.
Nastavte časové limity pro používání obrazovek.
Vyberte aktivitu, která nahradí čas strávený na obrazovce, například čtení, zahradničení, procházky atd.

4) Přijměte to, co můžete a nemůžete ovládat

Velká část naší frustrace v životě pramení z naší neschopnosti ovládat určité věci. Faktem je, že mnoho prvků nám zcela uniká. Proč se tedy kvůli těmto věcem zahlcovat stresem?

Vezměme si příklad: ocitnete se v dopravní zácpě, kvůli které se opozdíte na důležitou schůzku. Je lákavé vybít si vztek, zběsile troubit na klakson a vrhnout se do nesmírného stresu.

Dokážete ale ovlivnit rychlost aut před vámi, abyste zrychlili provoz? Ne. Jediné, co můžete ovlivnit, je vaše reakce na situaci.

Tento přístup by měl vést náš postoj ve všech aspektech života. Když se naučíte pustit to, co nemůžete ovlivnit, výsledný pocit svobody je opravdu nádherný! Zažijete vnitřní mír, když se zaměříte na to, co je ve vaší moci, spíše než abyste byli přemoženi vnějšími prvky.

Také číst  5 důvodů, proč nás odchod od určitých lidí v našem životě dělá šťastnějšími

5) Dělejte si pravidelné přestávky

Dopřejte si jednoduché okamžiky, jako je protažení, rychlá procházka po okolí nebo chvíle klidu na lavičce v parku. To všechno jsou malé akce, které naplní vaši nádrž osobní pohody.

Protože se to musí přiznat, práce (a život obecně) vždy přinese svůj díl stresu. Ale Hádej co? Všechno tam bude, až se vrátíte.

Neváhejte tedy nechat své starosti za sebou a na chvíli se uklidnit. Jste přece člověk, ne robot! Pečovat o sebe a dopřát si chvíle klidu je nedílnou součástí vyváženého života.

6) Trávit čas v přírodě

Příroda má dar dobíjet naše baterie a vyživovat naši duši. Chladivý vánek, který nás hladí po tváři, omamná vůně země po dešti, jemné šumění listí ve větru… to vše má nesrovnatelný terapeutický účinek.

Možná si myslíte, že nejste člověk přitahovaný přírodou, že se považujete spíše za městského obyvatele, zvyklého na mrakodrapy a městský ruch.

Bez ohledu na to, jak jste ve městě, je nemožné nepocítit regeneraci poté, co strávíte nějaký čas v přírodě.

Tento pocit potvrzuje i věda. Přemýšlejte o tom: proč se často organizují ústupy a útěky uprostřed přírody? Jednoduše proto, že spojení s přírodou uklidňuje a vyživuje naše nitro.

7) Pečujte o své vztahy

Je nepopiratelné, že náš dnešní svět je prodchnut kulturou nepokojů. Oslavujeme neutuchající aktivitu, nahlížení na zaneprázdněného člověka jako působivého, úspěšného a produktivního!

Samozřejmě, že tato hyperaktivita může jistě vést k velké produktivitě, ale bohužel stojí za to. A jsou to naše vztahy, které trpí jako první.
Příliš často považujeme naše vztahy za samozřejmé a myslíme si, že tu budou vždy, když je stejně budeme potřebovat.

Je ironií, že na konci našich životů, kdy je příliš pozdě na to, abychom věci otočili, si uvědomíme, že jsme měli upřednostňovat naše vztahy od začátku. Takže bez ohledu na to, jak hektický je váš rozvrh, udělejte si čas na lidi, na kterých vám v životě záleží.

Také číst  Profesor psychologie sdílí své nejlepší tipy, jak odhalit lháře

Uspořádejte schůzky u kávy s přáteli. Udělejte si čas a zavolejte rodičům. Posaďte se s dítětem na podložku a postavte věž z kostek.

Budete překvapeni, jak moc vám lidské spojení může zvednout náladu a vyvolat pocit, že v životě nejste sami, a to i v těžkých časech. Pěstování těchto autentických vztahů přinese do vašeho života neocenitelné emocionální bohatství.

8) Naučte se něco nového

Tím, že si zachováváte růstové myšlení, neustále doplňujete svůj rezervoár štěstí. Nenechte prostor pro váhání: začněte objevovat nové obzory! Otestujte nový recept, přihlaste se na online lekci jógy, možností je nekonečně mnoho!

Každý den je příležitostí k růstu, objevování a přidávání nových dovedností a znalostí ke svému zázemí. Zjistíte, že tato touha po objevování vám dává nesrovnatelnou vitalitu a radost ze života. Nikdy nepodceňujte sílu, kterou může mít učení na vaši celkovou pohodu. Tak začněte a prosperujte s kouzlem každodenního učení!

9) Cvičte vděčnost

Profesionálové v oblasti duševního zdraví propagují sílu vděčnosti k posílení štěstí. Je to jako vypínač, který vypne negativní myšlenky ve vašem mozku, aby vytvořil místo pro pozitivní aspekty života.

Když začnete rozpoznávat, co se ve vašem životě daří, místo abyste se soustředili na to, co není v pořádku, zaplaví vás přirozené nadšení.

Je však důležité zdůraznit, že jde o volbu. Jak se říká, volíme, zda je sklenice poloplná nebo poloprázdná.

Pokud chcete být v tomto ohledu disciplinovanější, měli byste udělat toto:

  • Zvykněte si každý den zapisovat tři věci, za které jste vděční, do deníku vděčnosti.
  • Ukažte, že si vážíte lidí, kteří vám pomáhají a pozitivně přispívají k vašemu životu.
  • Nastavte si budík na telefonu, abyste si připomněli, že se máte zastavit a přemýšlet o věcech, za které jste vděční.

Dodržováním těchto praktik otevíráte dveře k bohatšímu a šťastnějšímu prožívání života, vážíte si malých radostí a pěstujete si postoj vděčnosti. Budete překvapeni, jaký pozitivní dopad to může mít na vaši duševní a emocionální pohodu. Vydejte se tedy na tuto úžasnou cestu uznání a štěstí!