Jak používat technologii k relaxaci mozku pomocí mini přestávek

Bez ohledu na to, jakou práci děláte nebo jakou práci se snažíte dělat, delší zaměření na jeden úkol vás může dostat do transu, který může snížit vaši produktivitu. Je to zvláštní problém pro každého, kdo celý den zírá na obrazovku počítače. Proto je důležité pravidelně zastavovat. Zde je návod, jak můžete využít technologii, abyste z těchto krátkých přestávek vytěžili maximum. Podívejte se na nejlepší bezplatné aplikace, které vám připomenou, abyste přestali zírat na obrazovku.

Použití technologie k relaxaci mozku s malými přestávkami - Android iOS

Co jsou mikropřestávky?

Mikropřestávky jsou krátké přestávky, které vám pomohou znovu se soustředit a resetovat vaši mysl. Když se poté vrátíte do práce, je to s novýma očima a novým účelem. Výzkum publikovaný v Journal of Environmental Psychology (JEP) ukazuje, jak efektivní mohou být malé přestávky pro obnovení pozornosti a zlepšení soustředění, zejména pokud jde o pohledy na přírodu. Malé přestávky jsou také skvělé pro snížení úrovně stresu a dokonce i pro prevenci zranění z fyzické nečinnosti.

Důležité však nejsou jen krátké přestávky. Musíte je efektivně využívat, abyste získali výhody. Zde jsou některé z nejlepších způsobů, jak využít malé přestávky pro maximální pohodu.

1. Krátce si zdřímnout

I když to může znít neintuitivně, krátký 20minutový spánek vám může dodat tolik energie jako dva šálky kávy. Podle výzkumu publikovaného v Sleep Medicine má zdřímnutí několik zdravotních výhod, včetně posílení emocionálního a kognitivního fungování.

Existuje tedy pádný argument využít jednu z mini přestávek uprostřed odpoledne k odpočinku. Svůj smartphone můžete použít k nastavení připomenutí, přehrávání zvuků spánku a dokonce i k probuzení, když se znovu probudíte. Přečtěte si našeho průvodce, jak pomocí smartphonu povolit odložení napájení, abyste z tohoto tipu vytěžili maximum.

2. Hydratujte tělo pomocí aplikace Waterllama

Použití technologie k relaxaci mozku s malými přestávkami - Android iOS

Zdravotní přínosy pití dostatečného množství vody jsou rozsáhlé. Není tedy lepší způsob, jak strávit malou přestávku, než si dát sklenici vody nebo šálek čaje, které vás udrží dobře hydratované a díky nimž budete více připraveni na další aktivity.

Také číst  Jezte méně nezdravého jídla s těmito aplikacemi a weby

Pokud však máte nabitý program, přestávky jsou tak cenné, že může být obtížné vypít tolik, abyste dosáhli doporučených dvou litrů denně. Aplikace pro sledování hydratace, jako je Waterllama, usnadní práci.

Waterlama nabízí zábavné vzpomínky a výzvy, které vám pomohou udržet si zdravé návyky. Případně můžete ke sledování příjmu tekutin použít chytrou láhev na vodu. Podívejte se, jak můžete zůstat zdraví a vyhnout se bolesti během dlouhých letů.

Stáhnout: Water Tracker Waterllama pro iOS (zdarma, dostupné nákupy v aplikaci)

3. Cvičte jógu s aplikací Asana Rebel

Použití technologie k relaxaci mozku s malými přestávkami - Android iOS

Pokud pracujete v klasické kanceláři, nepochybně již víte, že čas od času je nezbytná úprava fyzického držení těla, pokud nechcete mít bolesti z nečinnosti.

I když je stání a protahování v pořádku, proč nevyužít malou přestávku produktivněji cvičením jógy? Jóga je skvělá pro mysl i tělo a existuje mnoho skvělých jógových aplikací, které vám pomohou cvičit kdekoli.

S více než 10 miliony uživatelů je wellness aplikace Asana Rebel založená na józe velmi oblíbenou volbou. Pokud jej chcete předat svému smartphonu, může vás vést k několika rychlým a snadným cvičením, která vám pomohou znovu získat sílu a flexibilitu.

Pokud máte čas, prozkoumejte další funkce Asana Rebel pro alternativní minipřestávkové aktivity. Můžete se například podívat do sekce výživy a naplánovat si zdravé recepty na večeři nebo se řídit jedním z doporučení aktivit ve vašem osobním wellness plánu. Podívejte se na tyto aplikace jógy bez hubnutí, abyste podpořili mysl a zlepšili tělo.

Stáhnout: Asana Rebel pro iOS | Android (zdarma, k dispozici předplatné)

4. Vyrazte do přírody s NatureDose

Použití technologie k relaxaci mozku s malými přestávkami - Android iOS

Stejná studie JEP zjistila, že i „krajiny mohou zvýšit pozornost a náladu během minut až hodin“. Ale neměli byste se jen dívat z okna, abyste si svou mini dovolenou užili na maximum. Udělejte si čas a vyjděte ven, nadechněte se čerstvého vzduchu a načerpejte svůj nejdůležitější vitamín D.

Také číst  Alternativy Map Google, které skutečně respektují vaše soukromí

Změna prostředí pomáhá snížit stres a zlepšit vaši náladu a výhody můžete znásobit krátkou procházkou, cvičením nebo dokonce meditací v chůzi.

Existuje několik užitečných aplikací, které vám pomohou trávit čas venku v přírodě. NatureDose sleduje, kolik času trávíte venku, a ukazuje vám výhody. Můžete se dokonce rozhodnout zúčastnit se vědecké studie a sledovat výhody této praxe.

Stáhnout: NatureDose pro iOS | android (zdarma)

5. Meditujte s jednoduchým zvykem

Použití technologie k relaxaci mozku s malými přestávkami - Android iOS

Jedním z nejlepších způsobů, jak uniknout stresujícímu dni na vaší mini dovolené, je dobít mysl krátkou meditací. Mnoho meditačních aplikací vám pomůže zastavit se na chvíli.

Jednou z takových aplikací je meditační aplikace Simple Habit, která je díky své funkci On-The-Go skvělou volbou pro rušné dny. Jediné, co musíte udělat, je zadat, jak dlouho očekáváte, že sezení bude trvat a co ve svůj den děláte, a nabídne vám řadu meditací, které pro vás fungují. Nasaďte si sluchátka a vaše malá přestávka se může proměnit v krátkou, klidnou dovolenou. Podívejte se na nejlepší uklidňující aplikace pro relaxaci, odstranění úzkosti a vyčištění mysli.

Stáhnout: Simple Habit pro iOS | Android (zdarma, k dispozici předplatné)

6. Dělejte dechová cvičení s dechovou prací

Použití technologie k relaxaci mozku s malými přestávkami - Android iOS

Pokud nemáte čas na meditaci, můžete získat podobné účinky na zmírnění stresu z jednoduchých dechových cvičení. To je skvělé využití pro mini-dovolenou s další výhodou v kombinaci s mnoha dalšími návrhy na tomto seznamu. Je snadné se naučit některé dobré techniky pomocí aplikací pro dechové cvičení.

Zkuste si stáhnout oceňovanou aplikaci Breathwrk, která nabízí 1minutové dechové rutiny k „vyčištění mysli“ jako součást komplexní sady funkcí. Aplikace také obsahuje delší výzvy, ke kterým se můžete každý den vracet, budovat své dovednosti a budovat pozitivní návyky.

Stáhnout: Breathwork pro iOS | Android (zdarma, k dispozici předplatné)

7. Naučte se něco nového s aplikací Blinkist

Použití technologie k relaxaci mozku s malými přestávkami - Android iOS

Skvělý způsob, jak rozptýlit stresovaný mozek, je myslet na něco úplně jiného. I když můžete trávit pracovní přestávky rolováním na sociálních sítích, využijte tento čas na smartphonu k tomu, abyste se naučili nové dovednosti a znalosti pomocí aplikací. Ty budou stimulovat a trénovat váš mozek způsoby, které Facebook pravděpodobně ne.

Také číst  15 aplikací pro zvýšení vaší produktivity a zlepšení výkonu na vašem smartphonu

Jednou z mnoha dostupných možností je Blinkist, inovativní aplikace, která shrnuje klíčové body z tisíců knih do krátkých relací nazývaných mrkání. Během své malé dovolené můžete pomocí Blinkist prozkoumat velké nápady na témata, jako je psychologie, produktivita a komunikační dovednosti.

Představte si, že pomocí mini přestávek se dozvíte o konceptech atomů a počítačovém programování! Pokud patříte k lidem, kteří nemohou číst dostatek knih, může to být perfektní způsob, jak strávit speciální krátkou přestávku.

Stáhnout: Blinkist pro iOS | Android (zdarma, k dispozici předplatné)

8. Poslouchejte energickou hudbu

Použití technologie k relaxaci mozku s malými přestávkami - Android iOS

Svou mini dovolenou byste samozřejmě měli věnovat všemu, co vás osvěží a navrátí energii. Hudba může být pro mnohé velkým zdrojem radosti, inspirace a relaxace. Takže jedním z nejlepších způsobů, jak si užít malé přestávky, je vytvořit si seznam skladeb, který vás nabije energií a motivuje.

Naštěstí hlavní hudební streamovací služby, jako je Spotify a Apple Music, usnadňují vytvoření seznamu skladeb pomocí několika kliknutí. Pokud si tuto službu předplatíte, budete ohromeni obrovským množstvím luxusních zdrojů dostupných na Apple Music. Podívejte se na srovnání Spotify vs Apple Music vs YouTube Music: Co je nejlepší pro streamování hudby?

Využijte své mini přestávky na maximum, abyste dosáhli maximální pohody

Malé přestávky jsou nezbytné, abyste dobře fungovali po celý den, a dobrou zprávou je, že existuje mnoho pozitivních způsobů, jak můžete využít krátké přestávky k maximalizaci své pohody. Díky nástrojům a tipům, které zde najdete, vám vše, co uděláte pro relaxaci a osvěžení mysli během tohoto drahocenného prostoje, dobře poslouží, až se vrátíte do práce nabití a soustředění na další výzvu. Naučte se, jak se vyhnout pochybnostem o sobě a zůstat motivovaní na své cestě k osobnímu růstu.