7 způsobů, jak ve svém životě cítit méně lítosti

Jak ve svém životě cítit méně lítosti? Udělali jste někdy něco, čeho hluboce litujete, bez ohledu na to, jak velké nebo vážné? Pronásleduje vás tato akce ještě dnes? Přemýšlíte o tom často? Myslíte si, že to stále ovlivňuje váš život?

Výčitky nás někdy dokážou těžce zatížit.

Jako břemeno, kterého se jen těžko zbavujeme. Každý někdy čelí lítosti, ale je možné se od nich osvobodit.

Když uděláme chybu a litujeme toho, je velmi běžné uvíznout v těchto mučivých myšlenkách. Tyto lítosti nás mohou přemoci a způsobit, že se necítíme dobře, i když naše činy neublížily nikomu jinému než nám samým.

Obviňujeme se za své chyby, ať už to bylo prosté neuvážené rozhodnutí nebo katastrofická událost, která vytvořila klín mezi nás a někoho jiného. Bez ohledu na to, jak vážná je lítost, přetrvává v našem vědomí a podkopává naši sebeúctu.

cítit méně lítosti

Někdy se může zdát, že pocity lítosti jsou nepřekonatelné.

Že jsme uvězněni v nikdy nekončícím cyklu. Je však možné najít cestu ven. Existují metody, kterými se můžeme osvobodit od dusného sevření, které na nás má lítost.

Beth Kurland, Ph.D., klinická psycholožka a autorka specializující se na všímavost, nabízí různé přístupy, které nám pomohou osvobodit se od tíhy lítosti a znovu získat vnitřní svobodu.

Zde je 7 způsobů, jak ve svém životě pociťovat méně lítosti

Jak cítit méně lítosti?

1. Zklidněte svůj nervový systém

Kurland popisuje pocit lítosti jako neustálou reakci našeho těla na vnímanou hrozbu. To má za následek neustálé napětí, všudypřítomný stres, vytvářející pocit permanentního útoku.

Také číst  Odpouštím ti, že jsi mě nemiloval tak, jako jsem já miloval tebe

Existují různé přístupy ke zklidnění našeho nervového systému, ale bez ohledu na to, který zvolíme, první krok je zásadní. Můžeme vyzkoušet techniky jako dýchání, meditaci, jógu nebo naše oblíbené uzemňovací metody. Cílem je zpomalit a vrátit se do bezpečnějšího a klidnějšího tělesného stavu.

2. Najděte lekci uvnitř

Spíše než posedlost chybou, kterou jste udělali, a důsledky, které mohla způsobit (nebo těmi, které si myslíte, že způsobila), se zaměřte na ponaučení, které si z ní lze vzít. Sterilním setrváním v minulosti se nikam nedostanete, je nezbytné tuto zkušenost využít jako nástroj pro budoucnost.

Jak vás tato zkušenost může vést? Jak by to mohlo ovlivnit váš přístup k podobným situacím v budoucnu? Negativní důsledky jste již jednou zažili, jejich přeháněním je nezměníte. Využijte tuto zkušenost k tomu, abyste se vyvíjeli a přistupovali k budoucím výzvám informovanějším způsobem.

3. Chcete-li méně litovat, podnikněte kroky

cítit méně lítosti

Možná je ta lítost stále čerstvá, nebo je možná stará, ale přetrvává ve vaší mysli. Ptát se, zda existuje řešení způsobených problémů, je legitimní. Samozřejmě neexistuje žádná záruka úspěchu, ale pokud dokážete opravit to, co je rozbité, co vás brzdí? Strach ? Úzkost?

Pokud toužíte po nápravě, je nepravděpodobné, že byste situaci zhoršili. Převezměte iniciativu: omluvte se, opravte, co bylo poškozeno, oslovte ty, kteří byli zraněni. I když odpuštění nebude uděleno, můžete se alespoň cítit úlevně, když víte, že jste to zkusili.

Také číst  11 rozdílů mezi pozitivními a negativními lidmi

4. Buďte k sobě soucitní

cítit méně lítosti

Tento krok může být ze všech nejtěžší a Kurland to také uznává. Jak zdůrazňuje: „Soucit je zásadní pro uzdravení z lítosti. Někdy si myslíme, že tvrdost na sebe nás udrží na rovince a zabrání nám dělat nové chyby, ale obvykle to tak nefunguje. Naopak nás to často nechává nešťastné a uvízlé. »

Vybízí k uvažování o blízkém příteli ve stejné situaci. Jak byste to ošetřili? Co byste mu poradil? Je pravděpodobné, že byste byli k tomuto příteli laskavější než k sobě. Dopřejte si stejnou laskavost. Stejně tak si to zasloužíš.

5. Abyste méně litovali, věnujte pozornost

cítit méně lítosti

Všímavost je praxe, která nás vybízí k tomu, abychom byli pozorní ke svým myšlenkovým vzorcům. Když si uvědomíme, jak tyto vzorce ovlivňují naše jednání, naši sebeúctu a naše vnímání světa, můžeme identifikovat problémy a pracovat na jejich řešení.

Začněte tím, že budete věnovat velkou pozornost svým vlastním myšlenkám na vinu. Pozorujte, jak ovlivňují váš život, i když jste překonali politováníhodnou situaci. Tím, že identifikujete věci, které vás tíží, je můžete řešit jednu po druhé, dokud se této zátěže nezbavíte.

6. Pracujte na tom předem

Jak již bylo řečeno, nemůžete udělat nic, abyste změnili minulost. Teď je za tebou. Co však můžete udělat, abyste si zmírnili obavy z toho, že se podobné situace budou opakovat, je připravit se předem.

Také číst  11 věcí, které můžete dělat, když jste smutní, které vám pomohou jít vpřed, aniž byste ztratili touhu užívat si života

Je to jako učit se z minulé zkušenosti, ale tentokrát předvídáte situace, kdy by se tento typ lítosti mohl znovu objevit, a nyní si připravíte svou reakci. To vám umožňuje jednat podle těchto úzkostných myšlenek a přitom stále dělat něco produktivního. Ale mějte na paměti, abyste se tím příliš netrápili. S každou další přípravou nechejte odejít nějakou tu vinu.

7. Lítost je přirozená lidská emoce.

cítit méně lítosti

A je normální to občas cítit. Je však také klíčové nedovolit, aby nás tyto pocity přemohly a zabránily nám v pohybu vpřed.

Spíše než se zabředávat do výčitek z minulosti, můžeme se rozhodnout soustředit se na současnost a na kroky, které můžeme podniknout ke zlepšení naší současné situace. Tím, že přijmeme perspektivu růstu a zaměříme se na ponaučení, můžeme své lítosti proměnit v příležitosti k osobnímu růstu.

Čelit pocitům lítosti, viny nebo výčitek je velká výzva.

To vyžaduje značné úsilí. Někdy se zdá, že je snazší propadnout zoufalství, ale to bude jen bránit našemu pokroku nebo nás uvězní. Hlubiny lítosti nevedou k růstu.

Musíte toužit povznést se nad tyto pocity. A toužit po lepším pro sebe. Musíme se pokusit uvědomit si únavu, která vyplývá z uvíznutí v této negativní spirále, a rozhodnout se z ní osvobodit. Existuje celý svět příležitostí, který na nás čeká.